Innovatie

Gronings bedrijf verzorgt audiovisuele boodschappen van overledenen

BySense in Groningen is het eerste bedrijf in Nederland dat films maakt van personen die komen te overlijden. Deze films worden na overlijden op een afgesproken datum afgeleverd bij de ontvanger. In de korte film heeft men de mogelijkheid en vrijheid om te zeggen wat gewenst is. Een felicitatie op de verjaardag van zoon of dochter of een oppepper tijdens de rouwverwerking. Alles kan en mag. “Wij ervaren dat men zich steeds beter voorbereidt op het overlijden en ook de periode daarna.”


Leestijd: 1 minuut

BySense helpt met het realiseren van unieke documenten op het gebied van overlijden, waar de wensen van de overledene centraal staan. Een product wat na het overlijden doorleeft bij de nabestaanden. Een film die de ontvanger altijd weer kan bekijken, waar herinneringen worden opgehaald en waar men de persoon ziet zoals hij was. “Onze producten zijn een moderne vertaling van de e-mails en brieven diensten na overlijden.” Echter heeft een korte film meer voordelen: Mimiek, houding, stem, humor en uitstraling ziet men terug. Met de klant wordt vooraf een datum afgesproken en de film wordt keurig op DVD afgeleverd bij de geadresseerde.

Naast een waardevol en uniek document, draagt het terugkijken van de film door de nabestaanden positief bij aan de rouwverwerking. Het is voor de ontvanger een complete verrassing, in de meeste scenario’s weet de ontvanger niet dat er een film van een dierbaar persoon is gemaakt. De missie van BySense sluit naadloos aan bij de multimediale en belevingscultuur anno 2010 en de wens van de consument om een uitvaart meer te personaliseren.

Ervaring

BySense is een onderdeel van Sense AV Producties. Naast audiovisuele communicatie voor bedrijven en overheid richt BySense zich op particulieren en de uitvaartbranche. BySense ontwikkelt bijzondere belevingscommunicatie. Tevens produceert BySense ‘Unique Memories’: Portretten van personen die komen te overlijden. Een combinatie van film en fotografie met de duur van 15 minuten waarin een interviewer het leven met de klant doorloopt, gefilmd op bijzondere locaties.