Innovatie

Groningse makelaar Dagmar Bolwijn wint Jonge Ondernemersprijs Groningen

Dagmar Bolwijn is de winnares geworden van de Jonge Ondernemerprijs Groningen. Dat gebeurde gisteravond in de De Oosterpoort. Bas Hollenberg van Grand Café De Walrus uit Sneek en Leeuwarden werd winnaar van de JOP 2011 voor heel Noord-Nederland.


Leestijd: 2 minuten

Aan het eind van de avond in de Oosterpoort Groningen kreeg hij de prijs overhandigd door juryvoorzitter Robert Veenstra. 2e prijs ging naar Nico Huizing van Huizing Harvest uit Emmen en de 3e prijs was voor Dagmar Bolwijn van Thuis Nieuwbouwmakelaars uit Groningen. Circa 500 bezoekers waren naar Groningen gekomen om hun favorieten aan te moedigen.

Provinciewinnaars

Bas won ook de provincieprijs van Fryslân. Dagmar Bolwijn van Thuis Nieuwbouwmakelaars uit Groningen werd de Groningse provinciewinnaar en Nico Huizing van Huizing Harvest uit Emmen de winnaar van Drenthe. De juryvoorzitter vertelde dat de jury onder de indruk is van het ‘en zo’ in de bedrijfsnaam van ‘De Walrus, eten en drinken enzo’: het eigen opleidingscentrum, de efficiency van het miljoenenimperium en de acties, waarmee De Walrus het publiek naar binnen weet te halen.

Dagmar Bolwijn van Thuis Nieuwbouwmakelaars werd geprezen om haar gedrevenheid en innovatieve werkwijze. En Nico Huizing van Huizing Harvest werd gecomplimenteerd met het succes, omdat hij innovatief is in een van oorsprong traditionele wereld. Hij begeleidt agrarische jongeren, die ervaring willen opdoen bij buitenlandse boerderijen.

Prijzen

Naast de vele publiciteit en de bekendheid die het winnen van de JOP met zich meebrengt, ontvingen de drie winnaars een waardencheque van NDC Mediagroep. Bas Hollenberg ontving een cheque ter waarde van € 15.000,-, Nico Huizing van € 10.000,- en Dagmar van € 5.000,-. Zij kunnen de cheque gebruiken voor advertenties in de online en/of offline media van NDC Mediagroep.

Beoordeling

De eindscores van de 9 finalisten werden voor 50% bepaald door de jury en 50% door het land. Dit laatste percentage bestaat voor 20% uit het mediaportfolio dat de finalisten moesten aanleveren, voor 25% uit de verworven stemmen naar aanleiding van de 2 externe presentaties bij de Jonge Bedrijven Netwerken in Groningen, Fryslân en Drenthe (JBN’s) en de Open Coffee Clubs, en 5% van de eindscore werd bepaald door de sms-stemmen voorafgaand aan de finale. Voor de beoordeling hanteert de jury een puntensysteem. Elke deelnemer wordt beoordeeld op o.a. kennis van de markt, ambitie, daadkracht, financiën en visie.