Innovatie

Groningse MediaCT lanceert website voor gescheiden vrouwen

Na de eerste scheidingsbeurs is er nu ook een speciale website voor gescheiden vrouwen. Het Groningse internetbureau MediaCT lanceerde Indipenda, een website voor de gescheiden vrouw in Nederland. De mannen van MediaCT hebben zich voor de site serieus verdiept in de online vrouwenwereld. Samen met de initiators van Indipenda.nl, twee ervaringsdeskundigen, heeft dit geresulteerd in een kleurrijke website vol vrouwgerichte content en functionaliteiten.


Leestijd: 1 minuut

‘Met name de sfeer en het gevoel die een website uitstraalt is zeer bepalend voor een vrouw of ze de website goed vindt of niet’, aldus Tjitte Folkertsma van MediaCT. ‘Het gebruik van kleur, afbeeldingen en foto’s bepaald ook vaak het klik gedrag. Zo klikt een vrouw vaak op een afbeelding terwijl de man eerder op een tekstlink klikt. De man kijkt juist meer naar de functionaliteiten en de toegevoegde waarde om te bepalen of een website goed is of niet.’

Communiceren met emotie
Ook binnen de immens populaire online sociale netwerken hebben vrouwen een duidelijk andere voorkeur dan mannen. Vrouwen maken vrienden, chatten, praten over medische onderwerpen en emotionele ervaringen. Mannen praten meer over producten, vakkennis en handige links. ‘Al deze inzichten hebben wij mee genomen in ons technische ontwerp van Indipenda.nl’, vervolgd Folkertsma. ‘Zo kunnen vrouwen deelnemen aan forums en chatten met deskundigen. Binnenkort leveren wij de Indipendaclub op waar leden met korting gebruik kunnen maken van additionele diensten’.

Unieke kennis

Met de bouw van Indipenda.nl heeft MediaCT unieke marktkennis verzameld. Dat is binnen de internet- en mediasector niet geheel onopgemerkt gebleven. Inmiddels werken de specialisten van MediaCT al weer aan nieuwe vrouwvriendelijke online initiatieven. Ook bij toekomstige ontwikkelingen binnen Indipenda.nl zal MediaCT nauw betrokken zijn.