De Duikvakerbeurs in Houten is een internationale beurs voor duikers. De 10.000 bezoekers konden afgelopen weekend kiezen uit 22 nieuwe ‘vindingen’, ontwikkeld door een aantal gerenommeerde bedrijven.
Het waren echter de zes ‘jonge honden’ van het Alfa-college die de prijs in de wacht wisten te slepen. Hun uitvinding, Dive and Drink genaamd, kreeg 60 procent van de stemmen. Zelfstandig een product op de markt brengen hoort bij de afstudeeropdracht Jong Ondernemen voor de opleiding sportmanagement.
Woordvoerder Crasney Visser van Dive and Drink: “Vier leden van ons groepje duiken zelf, we kennen dus het probleem van een droge mond onder water. Maar het is meer dan alleen een droge keel van de perslucht. Tijdens duiken heb je te maken met drukteverschil en zo kun je decompressieziekte krijgen. Door af en toe te slikken kun je dat helpen te voorkomen.” In die conclusie worden de jonge ondernemers gesteund door ervaren duikers en zelfs een duikmedisch arts.
De enthousiaste reacties en bestellingen op de site van Dive and Drink beloven in elk geval drukke tijden voor de zes studenten.