Innovatie

Grote campagne om jongeren te waarschuwen voor schulden

Morgen start de Groningse Kredietbank in samenwerking met het Alfa-college en de Dienst Uitvoering Onderwijs een campagne om jongeren te waarschuwen voor schulden en het informeren over omgaan met geld. Omdat uit onderzoek van het Nibud blijkt dat het aantal jongeren met schulden hard groeit, is de campagne ‘Jouw schuld = jouw schuld’ in het leven geroepen.


Leestijd: < 1 minuut

Uit datzelfde onderzoek blijkt dat een derde van de jongeren die nog bij hun ouders wonen, een schuld hebben van zo’n 750 euro. Dat geld wordt onder andere besteed aan scooters, kleding, sms’en en uitgaan.

De aftrap van de campagne, die gericht is op leerlingen van het Alfa-college, wordt gegeven middels het theaterstuk ‘De kale kip & de prins op de witte scooter’. Tijdens de campagne kunnen jongeren terecht op spreekuren. Daarnaast is er lesmateriaal ontwikkeld, en zijn er speciale bijeenkomsten voor leerlingbegeleiders. Op de website www.jouwschuld.nl kunnen de jongeren informatie vinden.