Innovatie

Hanze Racing Division uit Groningen lanceert social sponsoring website

Altijd al een raceteam willen sponsoren? Sinds vandaag kan dat via hanzeracingdivision.nl/socialsponsoring, de social sponsoring website van de Hanze Racing Division, het raceteam dat verbonden is aan de Hanzehogeschool Groningen. Deze website biedt niet alleen bedrijven de mogelijkheid te delen in het avontuur van dit raceteam, maar ook medestudenten, familie en vrienden. Kortom, iedereen die het team een warm hart toedraagt kan een bijdrage leveren, al vanaf twee euro.


Leestijd: 1 minuut

Social sponsoring is een vorm van ‘crowdsourcing’. Deze manier van inkomsten werven is nieuw binnen de Hanzehogeschool Groningen en de studenten racewereld. “We zijn blij niet alleen op fysiek technisch gebied en duurzaamheid innovatief te zijn, maar ook op deze nieuwe manier van financiering”, aldus voorzitter Karst Venema.

Door gebruik te maken van de mogelijkheden van online sociale netwerken en media, in combinatie met een order- en betaalsysteem kunnen zowel bedrijven als particulieren hier direct aan meedoen. Zo kunnen bezoekers van de website bijvoorbeeld, naast de diverse sponsorpakketten voor bedrijven, een gesigneerde foto of zelfs een schilderij (gemaakt door Minerva studenten) van de raceauto bestellen waarvan de opbrengsten naar de auto gaan.

In 2011 beleefde de Hanze Racing Division haar vuurdoop tijdens het Formula Student evenement op het racecircuit van Silverstone (Engeland). Na een jaar van werven van sponsoren, onderzoek doen naar de beste manieren op een raceauto te bouwen en zwoegen en zweten in de werkplaats leverde het team een unieke prestatie bij onze westerburen. Met vlag en wimpel slaagde het team en de auto voor alle zes zware technische keuringen die nodig zijn om te mogen racen.