Innovatie

Innovatief noord-Nederlands ‘Beeldhorloge’ gesteund door NOM

De initiatiefnemers achter een nieuw ‘’ Beeldhorloge’’ hebben hun samenwerking goed op stoom.Het gaat om een horloge voor mensen met ‘dyschronie”, met een verminderd tijdsbesef.Na een intensieve voorbereiding van enkele jaren werd midden juni het eerste pilot model van het Beeldhorloge en de werking hiervan aan een select publiek getoond. Vervolgens waren de ontwikkelingen via de website www.beeldhorloge.nl te volgen en kon men ook al voorintekenen voor een exemplaar van dit innovatieve product uit Friesland. Afgelopen donderdag, 11 december jl., is het bedrijf Timer B.V. opgericht waarin de initiatiefnemers van het eerste uur Ben Bunt, Ate van der Meer en Talant samen met Tom Kok, Nanko Brattinga, de NOM (Investerings- en ontwikkelingsmaatschappij voor Noord Nederland) en de aan Talant gelieerde Stichting Friesland Bedrijven het Beeldhorloge ontwikkelen.


Leestijd: 1 minuut

Nanko Brattinga, ondernemer met ruime ervaring in interactieve media, gaat leiding geven aan Timer B.V. en is als directeur verantwoordelijk voor het naar de markt brengen van Beeldhorloge.

“De financiering is rond. In de NOM en zorgstichting Talant heeft Beeldhorloge de juiste strategische partners gevonden. Nu staan alle lichten op groen om ons innovatieve product begin 2009 aan de wereld te tonen”, vertelt een enthousiaste Nanko Brattinga, directeur van Timer B.V..

“De NOM vindt het fantastisch dat vanuit het Pre Seed Fund de eerste financiering rond is en dit tot uiting komt in de vorm van Beeldhorloge! Dit is nu een typisch voorbeeld van vroege fase financiering. Gezien het potentiële maatschappelijke belang en het economische belang voor Noord-Nederland is de NOM blij om met dit consortium in zee te gaan”, aldus Wytze Rijke van de NOM.

Momenteel worden de laatste puntjes op de i gezet voor het ontwikkelen en het daadwerkelijk in productie nemen van de eerste 100 Beeldhorloges die begin 2009 in samenwerking met Talant uitvoerig getest zullen gaan worden. Vervolgens wordt de productie van de eerste duizenden Beeldhorloges in gang gezet. “Wij hebben nu al honderden exemplaren op voorintekening via de website www.beeldhorloge.nl verkocht. De getoonde interesse in Beeldhorloge is veelbelovend voor de marktintroductie in 2009” vertelt Nanko Brattinga. Na de introductie in Nederland denkt Brattinga binnen twee jaar het Beeldhorloge ook buiten Nederland te vermarkten.

www.beeldhorloge.nl

www.nom.nl