‘Vaak komen mensen bij ons in de winkel en willen graag nog wat tekst en uitleg over een bepaalde wijn. Maar in deze barre tijden met sneeuw en ijzel is het soms wat lastiger om naar de winkel te komen. Om het deze mensen gemakkelijker te maken hebben we zo’n vijftig filmpjes laten maken door videobedrijf Web Film Noord. En in al die filmpjes vertellen we wat over een van onze wijnen’, zegt Wietze Snaak.
Nog steeds kunnen mensen persoonlijk terecht bij Jos Beeres, graag zelfs, en daarom ook organiseert de wijnkoperij met veel enthousiasme en plezier wijnproeverijen. ‘Maar we kunnen er niet om heen: internet heeft een grote invloed, ook in onze branche. Maar dat is een wat onpersoonlijke wereld, en daarom bedachten we dat we met de filmpjes persoonlijkheid wilden brengen in de wereld die internet heet’, aldus Wietze Snaak.
Inmiddels behoort Jos Beeres uit Groningen ook landelijk gezien tot de koplopers bij het gebruik van internet in de wijnhandel. Vanuit de Groningse vestigingen worden dagelijks wijnen thuis bezorgd die via internet zijn besteld. ‘Ons devies luidt: “Wijn haal je niet, die laat je brengen door Jos!”, aldus Wietze Snaak.
Overigens zijnde Groningse wijnhandelaren komende zondag te gast in het programma Business Class bij RTL 7 vanaf ’s morgens elf uur (herhaling om middernacht).