Innovatie

Mediabedrijf Diepzeekonijn opent twee nieuwe studio’s

Het jonge Groningse mediabedrijf Diepzeekonijn heeft onlangs twee nieuwe studio’s geopend. Daarmee proberen ze in te spelen op de coronacrisis, die volgens het bedrijf vraagt om andere diensten en oplossingen. In de studio’s kunnen andere bedrijven presentaties en podcasts opnemen.


Leestijd: 2 minuten

Mediabedrijf Diepzeekonijn opent twee nieuwe studio’s
Mediabedrijf Diepzeekonijn opent twee nieuwe studio’s

Matthijs Noordhoek en Edsard Keuning timmeren met Diepzeekonijn al een paar jaar flink aan de weg. Wat ooit begon met de fotowebsite StappenGroningen, is nu uitgegroeid tot een mediabedrijf dat video- en fotopresentaties maakt voor de meest uiteenlopende opdrachtgevers. In de laatste maanden is er echter veel veranderd, ook bij Diepzeekonijn. “Deze nieuwe tijd vraagt om andere, gerichte diensten en oplossingen. Onze twee nieuwe studio’s passen daar perfect bij”, aldus Matthijs en Edsard. 

Het duo heeft al een flinke expertise opgebouwd hij het maken van video- en fotopresentaties. “We doen vaak klussen op locatie. En we hebben onze hoofdstudio, de grootste van Noord-Nederland, die eindeloos veel mogelijkheden biedt voor allerlei presentaties”, legt het ondernemersduo uit. “Maar nu, in deze turbulente tijden, is het van groot belang om als onderneming of vereniging goed met elkaar in verbinding te blijven. Vaak kan dat niet op de gewone manier. Gelukkig kun je, met alle moderne middelen, goed met elkaar in contact blijven en bijvoorbeeld virtueel vergaderen of een digitaal congres organiseren. We zien dat opdrachtgevers vaak, met de interactieve live videodiensten die wij aanbieden, verrast zijn over wat er allemaal mogelijk is.”

Instructievideo’s, podcasts en presentaties
Noordhoek en Keuning: “De twee nieuwe studio’s die we hebben gerealiseerd sluiten hier perfect op aan. Deze zijn zeer geschikt voor het houden van live uitzendingen of het goed en snel opnemen van bijvoorbeeld instructievideo’s of mooie podcasts. We kunnen in deze studio’s razendsnel de setting realiseren die nodig is. Alle high-tech audio- en videofaciliteiten zijn aanwezig waarbij de studio’s akoestisch en esthetisch aan hoge normen voldoen. Dat zorgt voor aansprekende professionele producties.”

Bij de realisatie van één van de studio’s is samengewerkt met het andere Groningse bedrijf 2join, dat zicht richt op de verhuur van audiovisuele middelen, waaronder grote LED-schermen. Deze studio heeft een oppervlakte van 60 vierkante meter en beschikt over een LED scherm van maar liefst 15 vierkante meter. “Daarmee is dit de perfecte plek voor het houden van webinars. Webinars zijn een sterk groeiend en niet meer weg te denken fenomeen en een ideaal communicatieplatform voor deze tijd”, zo besluit het duo.