Innovatie

Nieuwe campagne wijst op schat aan mogelijkheden Campus Groningen

Studenten in Groningen zitten vlakbij 250 bedrijven. Dat biedt hen enorm veel mogelijkheden voor stages, banen, onderzoeken of contacten met veelbelovende bedrijven. Alleen: velen realiseren zich dat niet. Om de ongekende mogelijkheden die Campus Groningen te bieden heeft voor tal van studenten is er deze week een speciale campagne gelanceerd.


Leestijd: 2 minuten

Lanceringsevent Campusbewoners in Beeld. Foto: Geert Job Sevink
Lanceringsevent Campusbewoners in Beeld. Foto: Geert Job Sevink

Een uitdagende stage vinden of starten met je eerste baan? Studenten en young professionals kunnen op Campus Groningen een vliegende start maken, zo maakt deze campagne ‘Campusbewoners in Beeld’ van Campus Groningen duidelijk. In het bijzijn van deelnemende bedrijven, studenten en stakeholders werd op dinsdag 23 mei een expositie met inspirerende verhalen geopend op de Zernike Campus.

Amber van der Schaaf, manager Communicatie Campus Groningen, licht de aanleiding voor de campagne toe: “Vanuit onze relaties met de hier gevestigde bedrijven en uit de contacten met studenten op bijvoorbeeld carrière-events weten we dat met name studenten vaak nog onvoldoende kennis hebben over de mogelijkheden die er zijn op Campus Groningen als het gaat om stages, banen, onderzoeken en de aanwezige bedrijven. Met deze campagne willen we de kansen op de Campus zichtbaar maken en de verhalen vertellen van de samenwerkingen tussen bedrijven, talent en kennisinstellingen.”

Gezichten achter de kansen

De campagne zet daarom gezichten achter de bedrijven en onderzoeksinstituten in de spotlight voor het talent van morgen (studenten, young professionals en stagiaires).  Een van die gezichten is Annelies Wolters, manager business development bij Lode Holding, gevestigd op de Zernike Campus. Lode Holding en haar dochterbedrijven maken medisch technische oplossingen die bijdragen aan bewegen en een lang en gelukkig leven.

Niet alleen vertelt de campagne mede het verhaal van Annelies Wolters samen met Linde Roeloffzen, student Industrial Product Design aan de Hanzehogeschool Groningen, ook bracht Wolters haar motivatie om mee te doen met de campagne onder woorden tijdens de opening van de expositie. Wolters: “Voor ons bedrijf is jong talent cruciaal. Dankzij hun drive en ambitie kunnen wij blijven innoveren. Wij juichen deze campagne dan ook toe, want hoe meer studenten bekend raken met de kansen hier op de Campus, hoe beter bedrijven zoals Lode Holding zich kunnen ontwikkelen. En dat zorgt weer voor meer kansen voor jonge mensen: een mooi vliegwiel.”

Place to be

De campagne omvat naast de expositie langs de Zernikelaan ook een magazine, een social media campagne en een digitale omgeving met uitgebreidere verhalen en meer info. Van der Schaaf: “We merkten tijdens het maken van de campagne al, dat er veel behoefte is aan deze aandacht voor de kansen om hier op de Campus een toffe stage te vinden of je carrière een kickstart te geven. Van de deelnemende bedrijven, vanuit Bedrijvenvereniging WEST maar ook door de interviews met de studenten voor de campagne. Laat het dus duidelijk zijn: Campus Groningen is de place to be!”

Over Campus Groningen

Campus Groningen is de innovatieve hoofdstad van Noord-Nederland: voor startups, voor innovatieve bedrijven, voor talent, voor hoogtechnologische industrieën, voor ontwikkelingen en onderzoek in healthy ageing, duurzaamheid en energie. Campus Groningen faciliteert en versnelt samenwerkingen tussen kennisinstellingen en innovatieve bedrijven. Op de Campus komen dagelijks meer dan 70.000 mensen samen, waarvan ruim 50.000 studenten. Er zijn 250 bedrijven gevestigd. De bedrijven, kennisinstellingen en het UMCG bieden 23.500 banen. www.campus.groningen.nl