Innovatie

Oost-Groningen: uitstekende regio voor ondernemers, aldus nieuwe campagne Marketing Groningen

Veendammer burgemeester Ab Meijerman en Gedeputeerde Hans Gerritsen hebben in Midwolda het officiële startsein gegeven voor de eerste regiocampagne voor Oost-Groningen. Met de campagne willen provincie, gemeenten en bedrijfsleven laten zien dat de regio volop kansen biedt voor ondernemende mensen die de stap zetten om er te gaan wonen en werken. Centraal in de door Marketing Groningen uitgevoerde campagne staan getuigenissen van Oost-Groningers die in het verleden bewust deze stap hebben gezet en zo hun droom hebben verwezenlijkt.De lancering vond plaats op een locatie die de boodschap van de campagne treffend illustreert, namelijk Boerderij Hermans Dijkstra van Jan Bremmer en Christianne Linssen, in Midwolda. Laatstgenoemden hebben daadwerkelijk de kans gegrepen en op een bijzondere locatie een prachtig restaurant, bed & breakfast en een accommodatie voor grote gezelschappen gerealiseerd.


Leestijd: 1 minuut

De campagne richt zich op mensen die open staan voor een verandering in hun leven. Dat kunnen bijvoorbeeld jonge gezinnen zijn die voor de keuze staan waar ze hun kinderen laten opgroeien of mensen die binnenkort met pensioen gaan, maar ook jonge ondernemers die op zoek zijn naar een geschikte vestigingsplaats.

Door middel van advertenties in bladen als Landleven, Noorderland, maar ook De Zaak, Kinderen en Zin worden lezers aangemoedigd om de stap naar Oost-Groningen te overwegen. Naast advertenties, een brochure en de website www.kansinoostgroningen.nl komt er ook een zogenaamd Kansenloket. Dit loket wordt onderdeel van het Plattelandshuis Oost-Groningen in Winschoten en is er voor bedoeld de mensen die, bijvoorbeeld naar aanleiding van de campagne, kansen zien in deze regio, goed op weg te helpen.

De campagne is een gezamenlijk initiatief van de Stuurgroep Oost, een samenwerkingsverband van de provincie, zeven gemeenten en het Waterschap Hunze en Aa’s. Daarnaast wordt de campagne financieel ondersteund door diverse bedrijven die de regio een warm hart toedragen en zich hebben verenigd onder de noemer Compagnons van het Groninger Grensland. In totaal is voor de tweejarige campagne € 300.000,- beschikbaar.