Innovatie

Succesvolste Groninger mode-ontwerper Jan Boelo Drenth op Amsterdam International Fashionweek

Tijdens de Amsterdam International Fashionweek op zondag 29 januari a.s., zal Groningen op een bijzondere wijze vertetgenwoordigde zijn. Tijdens de show van de Groninger Jan Boelo Drenth introduceert deze mode ontwerper uit Scheemda een limited edition t-shirt met een subtiele verwijzing naar Groningen. Dit t-shirt, waarvan er slechts 500 worden gemaakt, wordt ingezet voor lezersacties in het kader van de zogenaamde ‘GENIETEN’campagne van marketing Groningen.


Leestijd: 1 minuut

Jan Boelo Drenth is één van de nieuwe ambassadeurs van de GENIETEN campagne die wordt uitgevoerd door Marketing Groningen. In deze campagne nemen markante Groningers zoals Henk Helmantel, Dick Soek en Lenie ’t Hart bezoekers mee naar hun favoriete plekken in stad en provincie.

In Groningen vindt Jan Boelo de rust en inspiratie voor zijn bijzondere modecollecties. Met dit limited edition t-shirt laat Jan Boelo zijn liefde voor Groningen zien. Naast Jan Boelo Drenth, is Felix Maginn, leadzanger van de popgroep Moke, nieuwe ambassadeur voor Groningen.

Jan Boelo

Jan Boelo Drenth (1988) startte in 2010 zijn eigen label onder de naam ‘Jan Boelo’. De collecties van Jan Boelo kenmerken zich door zijn soberheid, strakke lijnen en een vleugje rock ‘n roll. Voor Jan Boelo is het erg belangrijk om volledige vrijheid te hebben bij het creëren van zijn eigen dromen. Dromen waarin krachtige en sterke mensen voorkomen, mensen met een eigen stijl en persoonlijkheid. Zijn kleding wordt inmiddels gedragen door bekende Nederlanders als Ellen ten Damme, Caro Emerald en Stacey Rookhuizen.

Samenwerking

De actie is een samenwerking tussen Jan Boelo Drenth, Provincie Groningen, Stichting Erven A. de Jager en Marketing Groningen.