Nieuws

Eerste fysieke Promotiedagen in twee jaar: volop netwerken en nieuwe pleinen

Na een jaar van afwezigheid zijn de Promotiedagen weer terug van weggeweest. En hoé, zo belooft organisator Michel Elzinga. “We gaan voor de beste editie ooit.” Meer branchegericht, met nieuwe beurspleinen én meer gericht op kennisdeling. “We waren altijd vooral een netwerkevent. Dat zijn we nog steeds, maar meer dan ooit ligt de nadruk op informeren, inspireren en het delen van kennis.”


Leestijd: 1 minuut

Eerste fysieke Promotiedagen in twee jaar: volop netwerken en nieuwe pleinen
Eerste fysieke Promotiedagen in twee jaar: volop netwerken en nieuwe pleinen

Het is alweer bijna twee jaar geleden dat de laatste fysieke editie van de Promotiedagen plaatsvond. Het jaar daarop besloot de organisatie vanwege de coronacrisis noodgedwongen tot een online variant, maar vandaag en morgen is het dus ‘eindelijk’ weer zo ver.

Als vanouds

In veel opzichten worden het ‘Promotiedagen als vanouds’. Nog steeds het grootste noordelijke zakelijke event, nog steeds volop mogelijkheden om te netwerken en te ontmoeten, en ook het doel is ongewijzigd: zorgen voor verbinding, en een sterker zakelijk Noord-Nederland.

“Maar we hebben afgelopen twee jaar ook niet stilgezeten”, zegt Elzinga. “We zijn er natuurlijk fysiek een jaar tussenuit geweest, en die tijd hebben we goed benut door te kijken wat er beter kan, en hoe we een bredere doelgroep kunnen aanspreken.”

Nieuwe pleinen

Die evaluatie heeft ertoe geleid dat de Promotiedagen een meer thematische indeling krijgen, met nieuwe beurspleinen als De Bouwplaats, het Haven- en Industrieplein, de Marketinghub en De Health Club.

Een aantal van die nieuwe pleinen, waaronder de Bouwplaats, Het FC Groningen-plein en het Marketingplein, hebben een eigen podium/theater waar bijna doorlopend lezingen, workshops, interviews, masterclasses en ronde tafel-gespreken plaatsvinden. “Daarmee ligt de focus van deze editie meer dan ooit op het uitwisselen van kennis en informatie”, zegt Elzinga. Ofwel: “Waren we tot vorig jaar vooral een netwerkevent, nu profileren we ons ook als ‘informatie-event’.”

Mondkapjes

Bezoekers hoeven geen mondkapje te dragen. Wel moeten ze bij de ingang een geldige coronapas laten zien. Ook is het advies om 1,5 meter afstand te houden. Volgens Elzinga moet dat geen probleem zijn: de beurs is ruimer van opzet.