Nieuws

Groningen zet lokale cultuur in spotlights met illustraties vijf Groningse kunstenaars

De werken van vijf Groningse kunstenaars zijn momenteel te zien op posters en op digitale schermen in de stad Groningen. Het gaat om een initiatief van Marketing Groningen, om de lokale culturele sector in de spotlights te zetten. Als onderdeel van de campagne rijdt er door Rotterdam een maand lang een opvallende Groningen-tram, die helemaal ingepakt is met de posters.


Leestijd: 1 minuut

Groningen zet lokale cultuur in spotlights met illustraties vijf Groningse kunstenaars
Groningen zet lokale cultuur in spotlights met illustraties vijf Groningse kunstenaars

Onder de noemer ‘Art is all around you’ worden de culturele en artistieke hotspots van de stad gevierd, zo omschrijft Marketing Groningen, doelend op markante gebouwen zoals het Groninger Museum en het Forum Groningen tot evenementen, en festivals als Eurosonic Noorderslag.

Vijf Groningse kunstenaars

Met de vijf werken, gemaakt door de Groningse kunstenaars Rommie Schilstra, Mara Piccione, Jan Hamstra, Megan de Vos en VAAF, verbeelden de illustratoren elk in hun eigen stijl die unieke culturele vibe van Groningen. De werken hangen nu al verspreid door de stad.

Speciale limited edition-lijn

Van elke illustratie is een eigen product in limited edition gemaakt. Van een lunchbox, puzzel, trui en tas tot handgenummerde posters. De spullen in deze lijn zijn slechts in beperkte oplage verkrijgbaar, exclusief in de Groningen Store in het Forum en in de webshop.

Door het in de spotlights zetten van de rijke kunst- en cultuurscene van de stad Groningen wil Marketing Groningen bezoekers en bewoners inspireren gebruik te maken van het rijke aanbod van de stad op het gebied van cultuur, vrijetijd, horeca en winkelen en daarmee de cultuursector een extra hart onder de riem steken. Uiteraard binnen de mogelijkheden van de geldende coronamaatregelen.