Nieuws

Nieuw college van Burgemeester en wethouders geïnstalleerd

De acht wethouders van het nieuwe college van Burgemeester en wethouders is woensdagavond tijdens de gemeenteraadsvergadering geïnstalleerd.


Leestijd: 1 minuut

Het nieuwe college van B&W, vlnr: Burgemeester Roelien Kamminga, gemeentesecretaris Sander Gerritsen en de wethouders Mirjam Wijnja, Janette Bosma, Rik van Niejenhuis, Eelco Eikenaar, Manouska Molema, Carine Bloemhoff, Jalt de Haan en Inge Jongman.
Het nieuwe college van B&W, vlnr: Burgemeester Roelien Kamminga, gemeentesecretaris Sander Gerritsen en de wethouders Mirjam Wijnja, Janette Bosma, Rik van Niejenhuis, Eelco Eikenaar, Manouska Molema, Carine Bloemhoff, Jalt de Haan en Inge Jongman.

Het nieuwe college van B&W, bestaat uit Burgemeester Roelien Kamminga, gemeentesecretaris Sander Gerritsen en wethouders Mirjam Wijnja (PRO), Janette Bosma (Partij voor de Dieren), Rik van Niejenhuis (PRO), Eelco Eikenaar (SP), Manouska Molema (PRO), Carine Bloemhoff (PRO), Jalt de Haan (CDA) en Inge Jongman (ChristenUnie).

Het nieuwe college telt 1 nieuw gezicht, namelijk Jalt de Haan (CDA). De 7 andere wethouders zaten al in het vorige college. Het nieuwe college en de gemeenteraad komen op woensdag 1 juli voor de laatste vergadering voor het zomerreces bijeen. Dat is het jaarlijkse zogeheten Voorjaarsdebat. Dan delen alle politieke partijen hun wensen en ideeën voor 2027.