Tip 1: Een representatief vervoermiddel
Als ondernemer moet je vast weleens op pad. Denk bijvoorbeeld aan het bezoeken van een klant of een leverancier. Als dit allemaal binnen de stad valt, kan een fiets al een goede uitkomst bieden. Als je ook weleens buiten Groningen moet zijn, is een auto een must. Wat je vervoermiddel ook wordt, het is belangrijk om te kiezen voor een representatieve optie. Een representatief vervoermiddel kan namelijk een gevolg hebben voor jouw imago. Zo kan een elektrische auto bijvoorbeeld het imago opwekken dat je als bedrijf duurzaam wil zijn, en dat is natuurlijk erg positief.
Wil je graag in een representatieve auto gezien worden? Dan is het een tip om als ondernemer te gaan leasen. Zakelijk leasen is de ideale manier om rond te kunnen rijden in een goed uitziende auto. Je kunt kiezen voor de leasevorm financial lease, waarbij je profiteert van fiscale voordelen en waarbij je economisch eigenaar wordt van de wagen. Bovendien kun je met financial lease ook doen en laten wat je wil met de auto: denk bijvoorbeeld aan het bestickeren van de auto met het logo van jouw bedrijf.
Tip 2: Onderscheid je van de concurrent
Een andere tip is om je als ondernemer te onderscheiden van de concurrent. Er zijn namelijk zo veel bedrijven: hoe zorg je ervoor dat jij hier tussenuit springt? Voordat je weet hoe je je moet onderscheiden, is het natuurlijk eerst belangrijk om je te verdiepen in wie de concurrent eigenlijk is. Kijk bijvoorbeeld naar andere bedrijven die ongeveer hetzelfde aanbieden als jij. Ontdek vervolgens wat jouw USP’s zijn en zorg ervoor dat je hiermee de toekomstige klanten kunt aantrekken.
Tip 3: Werk met doelen
Als ondernemer is het een goede tip om te werken met doelen. Met doelen kun je een blik werpen op de toekomst en kun je ontdekken wat jij precies wil bereiken, en in welk tijdsbestek je dit wil realiseren. Denk bijvoorbeeld aan een doel zoals het aannemen van personeel, het binnenslepen van die ene klant of het aanschaffen van een nieuwe machine. Daarnaast hoef je natuurlijk niet per se te denken aan grote doelen, je kunt ook werken met kleine doelen. Deze doelen kunnen er vervolgens weer voor zorgen dat jij jouw bedrijf laat groeien.