FC Groningen en ESNS bieden jonge en ambitieuze talenten een podium om zichzelf te laten zien en hun talent verder te ontwikkelen. De Trots van het Noorden doet dit door jonge spelers in Euroborg en op het trainingscentrum bij Sportpark Corpus den Hoorn de mogelijkheid te geven om te groeien. ESNS biedt jonge muzikanten uit heel Europa de kans zich in de stad Groningen in de kijker te spelen bij het grote publiek en diverse internationale boekingskantoren.
Beide partijen hebben de handen ineen geslagen en dit heeft geresulteerd in het 050-tenue van FC Groningen voor het seizoen 2023/2024. De kleuren die in het shirt zijn verwerkt, staan gelijk aan de themakleuren van het showcasefestival van dit jaar. De lijnen op het shirt vertolken de letters van Eurosonic Noorderslag. Zowel het logo van FC Groningen als het logo van ESNS is prominent zichtbaar op de borst van het shirt. ‘Take the Stage’ staat op de achterkant van het shirt, in de nek, en verwijst naar het podium dat wordt geboden aan jong talent.
‘Euroborg is ons podium voor de spelers veelal afkomstig uit onze Opleiding,’ stelt FC Groningen Marketingmanager Mark Leenders. ‘Jonge, talentvolle spelers met een droom. Maar ook maatschappelijk met onze Meer & Beter Bewegen Programma’s of zakelijk via onze FC Groningen Business Club kunnen jonge talenten zich ontwikkelen. Wij hebben de overtuiging dat iedereen kan groeien in Groningen en diezelfde overtuiging merkten we in gesprekken met Eurosonic Noorderslag.’
FC Groningen zal het zogeheten 050-tenue later in het seizoen dragen bij een officiële wedstrijd. Het tenue is te koop in de FC Groningen Store en de komende dagen bij de officiële verkooppunten van Eurosonic Noorderslag. (Foto website FC Groningen)