Gisteravond presenteerde Marketing Groningen een campagne die ertoe moet leiden dat inwoners van Groningen die weken dan ook een enorm bedrag inzamelen voor het Glazen Huis. ‘Groningen Geeft’, is de titel van de superambitieuze campagne waarbij inwoners, studenten, bedrijven, scholieren en alle anders Stadjers worden aangespoord op originele wijze in actie te komen.
Volgens woordvoerder Sabine Burkunk van Marketing Groningen, die de plannen presenteerde tijdens een vergadering van de Groningen City Club, zou het prachtig zijn wanneer Groningen meer geld inzamelt dan Breda, waar het Glazen Huis vorig jaar stond. Dat betekent dat Groningen meer dan 5,6 miljoen euro zou moeten inzamelen.
Via een speciale website, www.seriousrequestingroningen.nl, en in tal van Groningse media zal campagne gevoerd worden voor de actie Groningen Geeft.
Cultuur & Uitgaan
Enorme inzamelingsactie ‘Groningen Geeft’ gepresenteerd
Groningen staat in december bijna een maand lang in het teken het Glazen Huis op de Grote Markt. Van het huis zullen dj’s van 3FM dan het populaire programma Serious Request presenteren, waarvan het doel is zoveel mogelijk geld in te zamelen voor de bestrijding van malaria.
Leestijd: 1 minuut