Cultuur & Uitgaan

Groningen Rocks: Stad wordt omgetoverd tot creatieve rockstad

Marketing Groningen lanceert deze week in samenwerking met het bedrijfsleven en de gemeente Groningen de campagne ‘Sounds like Groningen’. Deze campagne viert het eigenzinnige karakter van de stad en laat zien dat er in Groningen een wereld vol ontdekkingen te vinden is, met onder andere kunst, muziek en urban vibes.


Leestijd: 1 minuut

Sebastiaan Rodenhuis Fotografie
Sebastiaan Rodenhuis Fotografie

Tijdens de campagne zullen de straten en etalages in Groningen worden aangekleed in het thema ‘rock’, en worden er momenten georganiseerd met muziek en uitdeelacties in de hele gemeente Groningen.

The Rolling Stones – Unzipped

Het thema ‘rock’ is onder andere uitgekozen in verband met de The Rolling Stones – Unzipped, de internationale tentoonstelling die op 30 juni weer te zien is in het Groninger Museum, en met grote namen die optreden in het Stadspark.

Sounds like Groningen wordt mede mogelijk gemaakt door Ondernemersfonds Groningen, Gemeente Groningen, Groningen City Club, Bedrijvenvereniging West, Bedrijvenvereniging Zuidoost, Bedrijvenvereniging Noordoost, Gastvrij Groningen, Marketing Groningen, Groningen Bereikbaar en Groninger Museum.