Iedere Groningse regio heeft zijn eigen magazine met daarin het toeristische aanbod van het gebied. “Alle magazines stralen hetzelfde typisch Groningse DNA uit, maar wel volgens de eigen kernwaarden,” schrijft Marketing Groningen. “Ieder gebied is anders en dat laten de verschillende magazines duidelijk zien. Waar water, wind en Werelderfgoed een hoofdrol spelen in de regio Waddenland, voeren graan en herenboerderijen de boventoon in de regio Oldambt.”
Volgens Marketing Groningen draagt de samenwerking met regionale marketingorganisaties bij aan de bekendheid van het Groninger vrijetijdsaanbod. Dit zou ervoor moeten zorgen dat bezoekers langer in Groningen blijven en de trots van Groningers op hun eigen gebied versterken.
De magazines zijn te verkrijgen bij lokale ondernemers, de toeristische informatiepunten en de VVV’s in de provincie, en zijn bedoeld voor bezoekers én bewoners. De magazines staan boordevol met tips, fiets- en wandelroutes, highlights en leuke feitjes over het gebied.
Foto: Stella Dekker
Cultuur & Uitgaan
Nieuwe magazines moeten toeristen langer in Groningen houden
Langzaam maar zeker lijkt het steeds mooier weer te worden. Dat kan maar één ding betekenen: de start van het toeristisch seizoen en dus tijd om erop uit te trekken. Daarom presenteert Marketing Groningen in samenwerking met de regionale marketingorganisaties acht toeristische magazines.
Leestijd: 1 minuut