De Provincie Groningen heeft de heimachine speciaal ingezet om geluidsoverlast voor de omgeving zoveel mogelijk te voorkomen. De 36,5 meter lange schroefpalen veroorzaken geen trillings- en geluidsoverlast zoals dat men gewend is bij normale heiwerkzaamheden.
Voor de sloop van de fietstunnel bestaan er geen geluidsarme machines. Vanaf half maart zullen deze werkzaamheden wel het nodige kabaal opleveren. De sloop van de fietstunnel duurt ongeveer drie weken.
De ergste geluidsoverlast is inmiddels al weer achter de rug. Het nieuwe viaduct krijgt inmiddels al steeds meer vorm. Het eerste gedeelte van de brug is al klaar en tot november 2015 ligt de focus op de bouw van het tweede gedeelte van het viaduct.
Via deze link kunt de bouwwebcam bekijken van de Noordzeebrug.
Bereikbaarheid & Verkeer
‘Geluidloze’ bouwwerkzaamheden Noordzeebrug van start
Vanaf half maart tot half april worden de nieuwe palen ingetrild voor de bouw van de nieuwe Noordzeebrug. Bijzonder: voor deze operatie wordt gebruikt gemaakt van een ‘trillingvrije en geluidsarme’ heimachine.
Leestijd: 1 minuut