Economie

Communicatiebureau La Compagnie uit Groningen genomineerd voor Reclame Jaarprijs 2010

Het stad-Groninger communicatiebureau La Compagnie is genomineerd voor de landelijke Pragma Reclame Jaarprijs 2010. De inzending van La Compagnie, de campagne voor innovatieve coatingproducent STOPAQ, viel de jury op door de creatieve toonzetting, waarbij de zakelijke doelgroep als consument wordt benaderd, vanuit het hart kortom. Komende donderdag worden de uiteindelijke winnaars bekendgemaakt.


Leestijd: 1 minuut

Met bijzonder beeldmateriaal en een duidelijke gevoelstaal is voor STOPAQ uit Stadskanaal een campagne ontwikkeld die in media van de industriële energiesector enorm opvalt. Binnen de campagne bepalen fotografie en een duidelijke visuele stijl de toon voor de verschillende divisies van het bedrijf.

STOPAQ BV in Stadskanaal werkt al jaren aan duurzame, zelfherstellende coatings voor metalen constructies in en rond corrosiegevoelige gebieden (water en zand). Het bedrijf levert wereldwijd aan olieproductenten, overheden, havenbedrijven en gerelateerde industrieën die met roest te maken hebben. Roest is wereldwijd een zeer bedreigende factor die niet alleen olieleidingen en olievaten aantast (zie milieuproblematiek in voormalige Oostbloklanden) maar ook een enorme kostenfactor is in de maritieme markt, offshore-industrie en waterkeringgebieden.

Pragma is de landelijke vereniging van onafhankelijke erkende communicatie-adviesbureaus en organiseert onder haar leden jaarlijks een verkiezing van beste campagnes. De prijs wordt door alle aangesloten bureaus gekozen en is daarmee voor de winnaars een bijzondere erkenning van vakgenoten, deskundigen en creatieven.