Economie

Een kantoorbaan saai? Niet als de arbeidsvoorwaarden écht goed zijn

Krapte op de arbeidsmarkt is een probleem dat de laatste jaren fors is gegroeid. Veel bedrijven proberen daarom personeel te werven met de beste arbeidsvoorwaarden en een geweldige werksfeer. Maar hoe vaak is dit een wassen neus? Niet bij ON. Digital Marketing, een online marketing bureau uit de stad Groningen. Het bedrijf denkt dat gelukkig personeel de basis vormt voor een succesvol bedrijf. Daarom wordt hier écht alles uit de kast getrokken om de beste werkgever te zijn.


Leestijd: 2 minuten

Een kantoorbaan saai? Niet als de arbeidsvoorwaarden écht goed zijn
Een kantoorbaan saai? Niet als de arbeidsvoorwaarden écht goed zijn

Maandelijks massages van een bedrijfsmasseur, sporten tijdens werktijd en jaarlijks een werkreis naar het buitenland met het hele team. Het zijn slechts enkele voordelen waar medewerkers van ON. Digital Marketing van profiteren.

Is het allemaal niet wat ‘too good to be true’ bij dit online marketing bureau in Groningen? Mede-eigenaar Johan Siefkes denkt van niet: “Bij de meeste bedrijven lijkt het er sterk op dat winst het primaire doel is. Voor ON. is dat een secundair belang en kijken we primair naar het geluk van ons personeel en onze relaties. Het is goed voor de motivatie en de creativiteit van ons personeel. Onze klanten profiteren en zijn uiteindelijk de grote winnaars, dat zien we terug in de extreem lage uitstroom”, geeft Siefkes aan.

Leuke extra’s zoals activiteiten en uitjes worden gewaardeerd door medewerkers van ON. Digital Marketing. Afgelopen najaar ging het hele bedrijf op werkreis naar Lissabon, wat natuurlijk een absoluut hoogtepunt was.

Vanzelfsprekend moet de basis op het gebied van arbeidsvoorwaarden ook in orde zijn, vindt Siefkes: “De online marketing branche heeft geen CAO. We zien dat veel werkgevers in deze branche slecht betalen, geen pensioenopbouw bieden en het personeel niet voorzien van een telefoon. Ik ben blij dat wij dit soort zaken allemaal op orde hebben.”

ON. Digital Marketing doet alles om het geluk op de werkvloer te verbeteren. Daar horen ook uitgebreide ontwikkelingsmogelijkheden bij, vindt Siefkes: “Online marketing is een snel ontwikkelende branche. Daarom investeren we veel in innovatie en het verbreden van onze kennis. Het kennisniveau structureel verhogen is goed voor onze klanten én de loopbanen van ons personeel.”

De stad Groningen kent veel marketing gerelateerde bedrijven. Het is dan ook niet eenvoudig om ervaren personeel te vinden. Tegelijk moet het kwaliteitsniveau van de geleverde diensten natuurlijk gelijk of zelfs beter worden.

Online marketing traineeships bieden uitkomst om ondanks het schaars beschikbare personeel toch te blijven groeien. “Er zijn eigenlijk geen HBO en WO studies waarin studenten echt goed opgeleid worden tot online marketeers. Gelukkig vinden we veel mensen die veel basisvaardigheden beheersen, zodat we ze intern vakspecifieke vaardigheden kunnen bijleren. Juist daardoor kunnen we tot nu toe elk jaar blijven groeien”, denkt Siefkes.

De groei zit er inderdaad goed in, want sinds de start in 2017 is het bedrijf gegroeid naar 36 medewerkers. Vorig jaar verhuisde het bedrijf naar een kantoorpand nabij het centraal station, maar ook hier slaat de krapte al toe. “Wat mij betreft een luxeprobleem”, besluit Siefkes.