Volgens de Groningse ondernemers Marloes Vegter en Marcel van der Lyke zal hun website positief bijdragen aan het winkelbezoek. ‘En de dagelijkse passantenstromen hier aan de Rademarkt zorgen ongetwijfeld voor meer traffic op internet.’
Stenen winkel
In een tijd waarin ondernemers zich afvragen of hun webshop de fysieke winkel niet overbodig maakt, kiezen Marloes Vegter en Marcel van der Lyke voor een stap in de omgekeerde richting. Volgens hen is er sprake van een trend.
‘Als bedrijf moet je op internet zijn, zeker als dienstverlener in huisvesting. Wie op zoek is naar woonruimte wil eerst op internet uitgebreid kijken en vergelijken. Maar vervolgens wil men tijdens een persoonlijk contact de afspraken voor huur van een studio of appartement regelen. Vandaar dat de stenen winkel zeker bestaansrecht heeft. Huurders vinden persoonlijk contact belangrijk voorafgaand aan het sluiten van een overeenkomst.’
Onderscheid
Tijdelijke woonruimte staat meestal bij diverse bemiddelaars te huur. ‘Daarin verschilt de particuliere markt van het aanbod van woningcorporaties,’ zegt Marloes Vegter. ‘Als verhuurmakelaar onderscheid je je dus niet door je aanbod, maar door de kwaliteit van je dienstverlening,’ vult Marcel van der Lyke aan.
Het ondernemersstel wil die kwaliteit zowel online als offline bieden. Zo heeft de website als bijzonderheid dat zoekers verschillende studio’s en appartementen met elkaar kunnen vergelijken. ‘We denken dat we daarmee de vrije huurmarkt in Groningen een stuk transparanter hebben gemaakt.’ En met de opening van een gloednieuwe woonwinkel krijgt de dienstverlening nu ook een nóg sterker persoonlijk karakter. Daarmee combineert ShortStay Groningen het beste van twee werelden.