Economie
Groningse ondernemers komen met workshop: ‘Visitekaartjes maken’
Het belang van netwerken op de arbeidsmarkt is welbekend. Vrijwel iedereen doet zijn best zowel een goede indruk te maken, als zichzelf te zijn in persoonlijke contacten. Tegelijkertijd zorgen maar weinig mensen ervoor dat er authenticiteit en persoonlijke kwaliteit uit hun visitekaartje spreekt, terwijl het kaartje nu juist het enige tastbare element is dat overblijft na een gesprek. Visitekaartjes zijn vaak saai of onpersoonlijk, maar het kan een prachtig middel zijn om ’te blijven hangen’ bij je gesprekspartner. Twee Groninger ondernemers sloegen daarom de handen ineen. Loopbaancoach Herman Miedema en beeldend kunstenaar en ontwerper Stefan de Keijser bedachten een innovatief concept, uitmondend in een ééndaagse workshop ‘Mijn merk in beeld’.
Leestijd: 1 minuut
De workshop is geschikt voor startende ondernemers, voor wie het essentieel is om te weten op welke manier zij zich onderscheiden. Maar ook voor de werkzoekende netwerker of voor de persoonlijk adviseur is de workshop geschikt. Voor bedrijven, afdelingen of teams, kan de workshop worden ingezet om de kwaliteiten van elk teamlid te onderzoeken, en om sterker naar buiten te treden met een visitekaartje waar behalve huisstijl ook persoonlijkheid uit spreekt.
Waar het werkveld van loopbaancoach en beeldend kunstenaar elkaar overlappen ligt het speelveld van ‘Mijn merk in beeld’. Uniek is dat deelnemers het visitekaartje zélf gaan maken, maar tegelijkertijd verzekerd zijn van professionele begeleiding op zowel persoonlijk als creatief gebied.
De eerste workshop, een pilot, vind plaats op 6 juni in het Kunstencentrum in Groningen. Er zijn nog een paar plekken vrij voor de pilot. Als u belangstelling heeft kunt u hierover contact opnemen met Herman Miedema, 06-16261053. Ook voor meer algemene informatie kunt u bellen met Herman Miedema, of een e-mail sturen naar info@werktrend-loopbaanadvies.nl