FC Groningen heeft eerder uitgesproken de groenste voetbalclub van Nederland te willen worden en afgelopen zomer zijn ze samen gaan werken met Energy Valley. Doel van de samenwerking is om aan een breed publiek te laten zien wat er gebeurt en mogelijk is op het gebied van duurzame energie en innovatie.
Euroborg Horeca kan natuurlijk niet achterblijven bij de ambitie van FC Groningen om duurzaam te ondernemen en wil graag aanhaken met een goede balans tussen economische en sociale belangen en milieubelangen. “In Nederland zijn we zeer vooruitstrevend voor wat betreft ecologie”, zegt Alex Kaminski, General Manager van Euroborg Horeca. “Het belang van verantwoord en duurzaam ondernemen neemt toe.”
Euroborg Horeca gaat samenwerken met De Jong Disposables uit Tynaarlo, welke tevens clubsponsor is. “De Jong is een toonaangevende, innoverende importeur van disposables en onderscheidt zich door het aanbieden van een productenpakket, dat past in de milieubewuste visie van FC Groningen.”, aldus Kaminski.
De disposables zullen vrijwel allemaal van karton zijn en de kartonnen producten die al werden gebruikt, zijn nog eens kritisch beoordeeld. Ze zijn te herkennen aan het Ecotainer® logo. Kaminski: “Alle verbeterde producten zijn nu ook voorzien van een eigen FC Groningen bedrukking, die sterk zal bijdragen aan het clubgevoel met de daarbij behorende voetbalbeleving.”