Afgelopen periode is er veel werk gaan zitten in het ombouwen van de Multimate winkels. Multimate was al onderdeel van DGN retail (waar Hubo onderdeel van is), maar er is nu bewust voor gekozen om alles vanuit de Hubo formule te gaan doen, waarmee een duidelijke strategische richting is bepaald. Vanuit de Hubo formule is er veel nagedacht over de juiste aanpak: hoe kan Hubo de klanten op de juiste manier helpen? Daar is ook #hubohelpt uit voortgekomen. Dit zegt iets over wat je van Hubo kunt verwachten. Er is in de uitvoering ook goed gekeken naar de huisstijl . Maar dat niet alleen: ook de inrichting van de winkels is aangepakt, zodat deze goed aansluit op de behoefte van de klant.
Met het ombouwen van de Multimate winkels naar de nieuwe Hubo formule is er een mooie stap gezet. Die offline heel duidelijk is. De Multimate winkels zijn nu Hubo winkels. Allemaal met dezelfde uitstraling, zodat de consument dit ook gaat herkennen en heel goed weet wat de verwachting is die ze mogen hebben van Hubo. Maar zoals gezegd is dit niet het eindpunt voor Hubo. Het is belangrijk om de formule nog verder door te ontwikkelen en te optimaliseren naar aanleiding van de ervaringen van de klanten. De persoonlijke aanpak van de medewerkers van Hubo geeft veel nieuwe inzichten. Dit zorgt voor een duidelijke positie in de markt waardoor het voor de klant niet makkelijk is om over te stappen naar een andere bouwmarkt. Omdat er vanuit deze persoonlijke benadering een goed advies komt. Daarmee is de klant goed geholpen en weet hij of zij ook dat het een volgende keer óók goed zit. Samen met de lokale aanwezigheid is dit Hubo’s grote kracht. Ook digitaal is het allemaal naar het hoofddomein verplaatst zodat er een hub is waar alles samenkomt.