Economie

Krachtenbundeling bij promotie Groningen

Verschillende Groningse instanties gaan hun krachten bundelen om meer bezoekers naar Groningen te trekken. Dat meldt de Cityscoop. Tot nu toe verzorgden de afzonderlijke partijen, waaronder de VVV, de Groninger City Club en musea, de promotie.


Leestijd: 1 minuut

Door het oprichten van één koepelorganisatie wordt de kans op succes vergroot, aldus de Cityscoop. De samenwerking moet bovendien resulteren in een éénduidige boodschap. Tot nu toe werd Groningen landelijk aan de man gebracht met verschillende slogans als “Je treft ’t in Groningen” en “It swings in Groningen.”Momenteel wordt onderzocht hoe de koepel te werk moet gaan. Renée Waale van LAgroup Leisure & Arts Consulting uit Amsterdam is hiervoor aangetrokken. Volgens Waale is het oprichten van de koepel een goede zaak: “Groningen moet als stad hier wat harder aan werken dan grotere steden als Amsterdam, Utrecht of Maastricht. Het imago van Groningen is toch, zeker in de randstad, dat het er ver weg en koud is.”Om het imago van Groningen bij te stellen, moeten de bezoekers eerst een oordeel vellen, en dus naar de stad getrokken worden. Met die taak houdt de koepel zich in de toekomst onder meer bezig.