De kleurrijke brochure moet de lezer duidelijk maken dat Groningen óók in de winter een bruisende en vooral sfeervolle stad is. In deze brochure wordt aandacht besteed aan shoppen, cultuur en het Groninger uitgaansleven. Er worden voorbeelden genoemd van bijzondere winkeltjes in de stad en ook vind je in de folder een overzicht van alle spraakmakende, culturele evenementen die komende tijd in Groningen plaatsvinden, zoals Go China en Noorderslag. In het gedeelte over het Groningse horeca-aanbod worden niet alleen nieuwe, hippe tentjes uitgelicht, maar wordt ook stilgestaan bij ‘oude, vertrouwde’ adressen zoals De Wolthoorn en Jazzcafé De Spieghel.
Op de achterkant van de brochure vindt de lezer het 2=1 arrangement ‘supervoordelig overwinteren’. Tot en met 31 maart kunnen lezers tegen gereduceerd tarief overnachten in drie stad-Groningse hotels. Ook is op de achterpagina een plattegrond van de stad Groningen te vinden met daarop alle hotels en ook alle winkeltjes en kroegjes die elders in de folder genoemd worden.
Economie
Marketing Groningen promoot 'Overwinteren in Groningen'
In de maand december wordt met vijf uiteenlopende tijdschriften en magazines de brochure ´Overwinter´ meegestuurd. Het gaat om de Linda, Eigen huis & Interieur, Volkskrant Magazine, M van NRC en PS van de Week van het Parool. In totaal gaat het om 1,2 miljoen exemplaren. Hiermee is dit de grootste actie van Marketing Groningen sinds vier jaar.
Leestijd: 1 minuut