Economie

Promotiedagen Noord Nederland trokken 30.000 bezoekers

Op 2 en 3 november jl. vond de 24e editie van de Promotiedagen Noord Nederland plaats in Martiniplaza. N Het totale aantal bezoekers komt op ruim 30.000. Daarmee kan de 24e editie volgens een woordvoerder als ‘zeer succesvol’ worden omschreven.


Leestijd: 1 minuut

Beursorganisator Michel Elzinga: “Na 24 jaar is onze beurs nog springlevend. De nieuw toegevoegde beursconcepten waren dit jaar echte publiekstrekkers. Ook neemt het internationale karakter jaarlijks toe. Naast Duitsland en Scandinavië waren er vertegenwoordigers uit de Baltische Staten, Rusland, Polen en China. Voor de komende edities hebben we alweer vele ideeën, kortom we zijn vandaag alweer
begonnen met de beurs van 2011!”

Verkeerscirculatieplan

Voor de beurs was het verkeerscirculatieplan in samenwerking met de gemeente, Rijkswaterstaat en de organisatie van de Promotiedagen enigszins aangepast. De toegankelijkheid van het evenement is hierdoor verbeterd en voor het komende jaar zal in gezamenlijkheid deze succesvolle aanzet worden geoptimaliseerd.

Spin off

Voor Martiniplaza blijven de Promotiedagen een vast onderdeel op de agenda. Het evenement staat borg voor de nodige dynamiek en onderstreept de doelstelling van Martiniplaza. Uit voorlopige berekeningen blijkt dat de economische bijdrage van dit evenement voor de gemeente Groningen tendeert naar 1,8 miljoen euro.

RTV Noord
Tijdens de Promotiedagen is een samenwerkingsovereenkomst tussen RTV Noord en Martiniplaza ondertekend. TV Noord zendt sinds kort ook overdag uit en gedurende beide beursdagen gebeurde dit rechtstreeks vanuit het RTV Noord Internetcafé in de hoofdingang van Martiniplaza.

De Promotiedagen voor het bedrijfsleven Noord Nederland zullen komend jaar voor de 25e keer plaatsvinden. Op 8 en 9 november, wederom in Martiniplaza.