Economie

Partnerbijdrage

SEO uitbesteden: goed idee of niet?

Heb je een website, maar zou je graag meer bezoeken van potentiële klanten willen krijgen? Dan is het verstandig om iets met SEO te doen. Je kunt dan bijvoorbeeld zelf aan de slag met de teksten op je website te herschrijven met de juiste zoektermen. Echter heb je soms meer nodig om op te vallen tussen de zoekresultaten in Google. Vind je het algoritme van zoekmachines maar mysterieus en heb je geen tijd en zin om dit allemaal zelf uit te zoeken? Dan is het uitbesteden van SEO activiteiten aan een marketingbureau een goed idee. Een bureau heeft namelijk al veel ervaring met SEO en kan in samenspraak met jou een strategie ontwikkelen om meer bezoekers op je website te trekken. Hoe dit werkt, lees je hieronder!


Leestijd: 2 minuten

SEO uitbesteden: goed idee of niet?
SEO uitbesteden: goed idee of niet?

Dankzij SEO meer bezoekers op je site

SEO uitbesteden kan in veel gevallen nuttig zijn, ook al heb je zelf al een mooie website of webshop. Potentiële klanten die nog geen kennis met jouw producten of diensten hebben gemaakt, maar er wel naar op zoek zijn, moeten je namelijk wel kunnen vinden! Sterker nog: ga je zelf met SEO aan de slag zonder enige verstand hiervan te hebben, dan loop je in het ergste geval kans dat jouw site een permanente ban krijgt van zoekmachines als je fouten maakt in je SEO strategie. De gehele SEO overlaten aan een professional is daarom vaak het beste. Een marketingbureau kan jou helpen om jouw site zo in te richten dat zoekmachines het makkelijk oppikken, waardoor je ook sneller vindbaar bent. Je merkt al vrij snel verschil in het aantal bezoekers, want meestal zie je binnen een aantal maanden al resultaat. Een SEO expert let dan bijvoorbeeld ook op of jouw website vooral lokaal, regionaal of landelijk goed vindbaar moet zijn. De relevante zoektermen worden dus onder andere afgestemd op de geografische doelgroep van jouw website.

Linkbuilding van cruciaal belang

Een goede manier om beter vindbaar te zijn in zoekmachines is door gebruik te maken van linkbuilding. Linkbuilding betekent het implementeren van linkverwijzingen op andere sites. Als deze externe websites allemaal teruglinken naar jouw website, dan wordt dit door een zoekmachine-algoritme opgevat als belangrijk. Jouw eigen site zal dan ook hoger eindigen in de zoekresultaten. Echter is het vaak lastig om als website- of webshopeigenaar zelf aan de slag te gaan met linkbuilding. Daarom wordt linkbuilden uitbesteden aan een marketingbureau aangeraden, aangezien een bureau een uitgebreid netwerk aan links bezit. Als je met een professioneel marketingbureau in zee gaat, dan worden er linkjes naar jouw website geplaatst op kwalitatief sterke en relevante websites.

Hulp bij je copy nodig?

Wil je naast linkbuilding ook je eigen website onder de loep nemen en kijken of deze SEO-geoptimaliseerd kan worden? Ook dit kun je uiteraard uitbesteden aan professionele SEO copywriters! Een goede copywriter kan namelijk jouw website volledig herschrijven en rekening houden met de juiste woorden plaatsen in de correcte verhouding en op de goede plaats. Op deze manier valt jouw site positief op in de zoekresultaten en streef je jouw concurrenten voorbij. Los van de SEO-technieken die een copywriter gebruikt, zijn de herschreven teksten zelf natuurlijk ook heel aantrekkelijk om te lezen voor iedereen die een kijkje neemt op jouw site.