Economie

Partnerbijdrage

Voordelen van het gebruik van zoekmachinemarketing

Met SEA wordt jouw advertentie op het gesponsorde gedeelte van de resultatenpagina van een zoekmachine geplaatst. Het wordt gerangschikt op basis van hoeveel je betaalt voor zoekwoorden (hoe populairder een zoekwoord, hoe duurder het is) en een 'kwaliteitsscore' van hoe relevant jouw advertentie is in vergelijking met andere. Ondertussen helpt zoekmachineoptimalisatie (SEO) de positie van uw site, zodat deze natuurlijk hoger komt te staan ​​in organische, niet-betaalde zoekresultaten. Door zowel SEA als SEO te gebruiken, wordt niet alleen de zichtbaarheid van jouw advertenties vergroot, maar ook het websiteverkeer. Dit vergroot ook jouw kans om prospects om te zetten in leads, vooral wanneer zowel jouw betaalde advertenties als jouw site bovenaan de resultaten van zoekmachines verschijnen. Hoewel SEO tijd kost om te groeien, kan SEA snel genoeg worden uitgevoerd en biedt het veel voordelen voor jouw bedrijf.


Leestijd: 1 minuut

Voordelen van het gebruik van zoekmachinemarketing
Voordelen van het gebruik van zoekmachinemarketing

Het opzetten van een SEA– campagne is snel en eenvoudig. Hoewel het even kan duren voordat je de volledige impact van een campagne kunt zien, is deze zeer flexibel en configureerbaar en kan deze binnen een paar uur worden opgezet. Wijzigingen kunnen op ad-hocbasis worden aangebracht, zodat je jouw website-inhoud, zoekwoorden en uitgaven kunt afstemmen op het gedrag van jouw publiek. Daarnaast kun je tevens artikelen/producten verkopen via bol.

Met SEA je jouw succes nauwkeurig volgen en diepgaande campagne-analyse uitvoeren, zodat je jouw zoekwoordmix, het bedrag dat je uitgeeft en de inhoud die je gebruikt, voortdurend kunt optimaliseren. Wat jouw doel ook is, je kunt precies zien hoeveel waarde je genereert met dit marketing- en advertentiekanaal en kunt daarom beter onderbouwde beslissingen nemen als het gaat om budgettering.

SEA (en SEO) helpen niet alleen om gekwalificeerd verkeer naar jouw websites te genereren, maar kunnen ook de naamsbekendheid vergroten. Hoe hoger jouw product of dienst scoort in zoekmachines, hoe groter de kans dat consumenten jouw website bezoeken en de voorkeur geven aan je of zelfs jouw aanbod aanbevelen. Na verloop van tijd zul je merken dat de zoektermen van jouw potentiële klanten steeds meer gerelateerd worden aan jouw merk.

Dit betekent dat je jouw inhoud en advertenties onder de aandacht brengt van een zeer betrokken doelgroep, die actief op zoek is naar aanbiedingen zoals die van jou – allemaal tegen lage kosten en zonder dat je ze iets hoeft op te leggen.