Bepaal je marketingdoelstellingen. Dit klinkt misschien makkelijker dan dat het is, maar het bepalen van je doelen is cruciaal voor het realiseren van een succesvolle buitenreclame campagne. Marketingdoelstellingen helpen bij het meten van het succes van de campagne. Doelstellingen houden je scherp en gefocust voor het doel wat je hebt gesteld en wat je ermee hoopt te bereiken.
Een buitenreclame heeft een factor die voor dit soort campagnes enorm belangrijk is, de locatie. Goede buitenreclames vallen of staan met de juiste locatie. Wil je een buitenreclame den haag succesvol maken? Zorg dan dat je weet waar je doelgroep het meeste aanwezig is en waar je ze het beste kunt bereiken. Zorg dat je je doelgroep op meerdere locaties in aanraking brengt met jouw marketingcampagne. Belangrijk is hierbij niet te vergeten dat het doel is om zoveel mogelijk gezien te worden door de juiste mensen op de juiste locatie. Hiervoor is onderzoek voor een campagne enorm belangrijk. Kies je voor een jonge doelgroep? Zorg dan dat je aanwezig bent bij sportscholen of hogescholen.
Het simpel houden. De beste campagnes trekken de aandacht en doen dit super snel. Ze drukken in 10 seconden de boodschap uit en hebben een impact op de doelgroep. Content is hierbij een cruciale factor. Zorg dat je beelden en afbeeldingen gebruikt om je verhaal echt goed over te brengen. Zelfs zonder het gebruik van woorden moet je boodschap te begrijpen zijn voor de doelgroep.
Een buitenreclame moet zorgen voor een impact, je moet zorgen voor herkenning! Vaak is het niet voldoende om gewoon je producten of diensten te laten zien, je moet meer doen. Gebruik iets waar mensen zichzelf echt in kunnen herkennen. Maak verschillende ontwerpen en wees creatief. Zorg ook dat je je advertenties test voordat je flinke kosten gaat maken. Deze fase is ook erg belangrijk voor het creëren van een succesvolle buitenreclame campagne.