In een branche waarin een dalende omzet en teruglopende bezoekersaantallen aan de orde van de dag zijn biedt het Servicepunt Detailhandel de detaillist een helpende hand. Naast persoonlijk advies op het gebied van personeel, subsidies en ruimtelijke ordening organiseert het Servicepunt Detailhandel ook verschillende activiteiten, waaronder workshops. In deze praktische workshops worden handvatten aangereikt waarmee ondernemers aan de slag kunnen.
‘Direct meer Omzet’ is de titel van de workshop die op dinsdagavond 25 oktober zal plaatsvinden. Deze inspirerende en enthousiasmerende workshop met als thema verkoopsucces wordt verzorgd door verkoopgoeroe Ad van Beek en is met ruim 100 bezoekers volledig volgeboekt. Aan de hand van levensechte situaties, reeds opgenomen met de verborgen camera, confronteert Ad van Beek ondernemers en werknemers met hedendaagse verkoopsituaties. Er is geen uitweg, alleen de weg naar verbetering en naar meer omzet.
Dat ook Social Media nog altijd veel publiek trekt, blijkt uit de belangstelling voor de workshop ‘Social Media voor Detaillisten’ die op 14 en 15 november gepland staan. In samenwerking met Syntens en Kamer van Koophandel Noord-Nederland wordt de detaillist wegwijs gemaakt in de wereld van social media. Dat social media vooral in een branche als detailhandel van grote waarde kan zijn werd nog eens benadrukt in een recentelijk gehouden Expertmeeting door Groningen City Club en de Kamer van Koophandel.
Meer informatie is te vinden op