Innovatie

Communicatiebureau Open uit Groningen viert 10-jarig bestaan met uitbrengen managementboek

In kader van haar 10-jarig bestaan brengt Open communicatiebureau een speciaal managementboek uit. In ‘De open organisatie, over openheid en werkplezier in de praktijk’, wordt de eigen organisatie open en bloot beschreven. Het boek laat zien hoe je als ondernemer openheid kunt toepassen in je bedrijf ten aanzien van alle facetten van bedrijfsvoering: van personeelsbeleid en huisvesting tot omgang met klanten en financiën. En hoe belangrijk het werkplezier van elke individuele medewerker is voor het resultaat van de hele organisatie.


Leestijd: 1 minuut

In ‘De open organisatie’ wordt de lezer meegenomen naar de eerste 10 jaar van Open communicatiebureau. Het boek geeft niet alleen houvast voor meer openheid en werkplezier binnen een organisatie, maar laat tegelijkertijd een tijdsbeeld zien.

Het markeert een specifieke periode in het vakgebied van reclame en communicatie, waarbij thema’s als openheid en co-creatie vaste waarden werden in het communicatieproces en -advies tussen bureau en opdrachtgever.

Open werd in 2002 opgericht door Pierre Carrière, Barry Kok en Perry ten Hoor. In die periode splitsten meerdere kleine en creatieve bureaus zich af van grotere, traditionele bureaus. Zo ontstonden in Amsterdam succesvolle bureaus als KesselsKramer, NEBOKO en N=5.

‘De open organisatie’ is bedoeld als inspiratieboek voor ondernemers die hun organisatie transparanter willen maken. Maar ook voor werknemers die meer openheid in hun werkomgeving willen of voor studenten die een bedrijf willen opstarten. Het voorwoord is geschreven door Karel Jan Alsem, expert op het gebied van Merkmanagement en Communicatie aan de Rijksuniversiteit Groningen. Open maakte het boek samen met medeoprichter Pierre Carrière, inmiddels schrijver, copywriter en vaste freelancer van het bureau.

‘De open organisatie’ wordt donderdag 29 maart om 17.00 uur officieel gepresenteerd in De Puddingfabriek in Groningen en is vanaf dan te bestellen via onder andere Bol.com en Managementboek.nl. Het ISBN-nummer De open organisatie is 9789023250043. Het ISBN-nummer van De open organisatie ebook is 9789023250050.