Innovatie

Gironingen nieuwe thema promotiecampagne IT-stad Groningen

‘Gironingen’ wordt wellicht het nieuwe thema van een vervolg op de promotiecampagne van IT-stad Groningen. Dat zegt Jan Cees Kleuver, die als projectcoördinator ICT werkzaam is bij de dienst RO/EZ van de gemeente Groningen, in het maandblad Consigne.


Leestijd: 1 minuut

De vorige campagne, met de parodie op de porno-site, was een groot succes. De it-website trok de eerste dagen al tienduizenden bezoekers. Bovendien leverde de veel besproken promotie-site in korte tijd meer dan 220 sollicitaties op. Binnenkort vindt er een evaluatie van de campagne plaats waarbij er tevens wordt bekeken wat een goede ‘vervolg-campagne’ zou kunnen zijn. “Een logische keuze lijkt Gironingen te worden,” vertelt Kleuver. “Groningen is korte tijd middelpunt van een wel zeer omvangrijk en belangrijk netwerk en daar moeten we gebruik van maken. In mei volgend jaar zijn er zeer veel decisionmakers in de stad, met de bijbehorende perscoverage. Een unieke kans,” aldus de projectcoördinator.