‘Nog steeds haakt ruim 60% van alle internetgebruikers af bij het online bestellen van een product’, aldus Frank Leegstra van CoBrowser.net. ‘Een gemiste kans voor veel online ondernemers’. Als redenen voert Leegstra aan dat veel websites nog steeds ontoegankelijk zijn voor specifieke doelgroepen en het ontbreken van persoonlijk contact.
Impuls voor seniorenmarkt .
Met de introductie van CoBrowser.net kan de online performance aanzienlijk worden verhoogd. Eén van de markten waarin cobrowsen een sterke toegevoegde waarde kan ontwikkelen is de seniorenmarkt. ‘Deze doelgroep is nog steeds vrij huiverig ten aanzien van online shopping. Voor veel ondernemers ligt hier dan ook een aantrekkelijke markt open’, vervolgd Leegstra.
Geen aparte software
CoBrowser.net levert de software en helpt en ondersteunt klanten bij het gebruik van chat op de website. De applicatie maakt gebruik van AJAX. Dat betekent dat bezoekers en agents geen aparte software hoeven te installeren om er mee te werken. Via AJAX staat de applicatie in contact met een proxy. De proxy stuurt de acties en reacties van de browser van de bezoeker door naar de agent en andersom.
Innovatie
Gronings bedrijf Cobrowser.net ontwikkelt systeem om on-line verkoop vanaf iedere website te stimuleren
Vanaf vandaag biedt het Groningse bedrijf CoBrowser.net eigenaren van websites en webshops de mogelijk tot cobrowsen. Cobrowsen maakt het voor bedrijven mogelijk om samen met hun online bezoekers de website te ontdekken, formulieren in te vullen of een product te bestellen. Met een kleine toevoeging aan de techniek kan ieder bedrijf deze functionele oplossing toepassen.
Leestijd: 1 minuut