Innovatie

Groningse Factor.e maakt ‘vet, coole’ kindersite voor Wereld Natuur Fonds

Het Groningse internetbedrijf The Factor.e. heeft de opdracht afgerond voor het maken van een website voor de jeugd voor het Wereld Natuur Fonds.


Leestijd: 1 minuut

De WNF Rangersite is de kids-site van het Wereld Natuur Fonds. De siteonderscheidt zich door de toepassing van de diverse leefomgevingen van hetWereld Natuur Fonds in de look en feel van de website. Daarnaast zijn eenbegeleide chatroom, het forum, de mogelijkheid om je eigen homepage te makenen het deelnemen aan allerlei akties en het hiermee verdienen van digitalestempels kernpunten in het betrekken van de kinderen bij het redden van denatuur.Het ontwikkelen van een website voor de doelgroep van 6 tot 12 jaar is eenenorme uitdaging, zo laat The Factor.e. weten.‘Kinderen van 6 hebben totaal andere computervaardighedenen belevingswereld dan kinderen van 12. Zo was de functionaliteit waarmeekinderen hun eigen homepage kunnen bouwen tegelijk een kernfeature van dewebsite en ook een probleemgeval omdat het voor kinderen misschien wel heelmoeilijk kon zijn om zich te registreren en in te loggen’.Daarom is dan ook het bureau Kidwise ingeschakeld om de eerste prototypesuitgebreid te testen binnen de doelgroep. De resultaten zijn gebruikt omenkele aanpassingen te maken die de site zowel qua look en feel als op hetgebied van de functionaliteiten beter laat aansluiten bij de belevingswerelden de computervaardigheden van de doelgroep.‘Inmiddels kunnen we uit de gastenboek reacties op de website aflezen dat degemaakte keuzes de juiste zijn. De WNF Rangersite is een hele bijzonderekindersite geworden die, zoals de kinderen zelf zeggen ‘vet cool’ is.’, aldus Marc Schipperheyn.http://www.wnf.nl/rangersite