Zij zijn de sterren van het boek. Bezeten van vinyl, zeep, hiphop, bier, glas, bakfietsen en zelfs van jutezakken. Ze vertelden verhalen vol creativiteit, doorzettingsvermogen, inspiratie en de soms hilarische weg waarlangs. Hun droom achterna. Het is ze allemaal gelukt. En hoe. Inmiddels zijn er al 1100 exemplaren van verkocht. Dat betekent ook goed nieuws voor twee maatschappelijke projecten in Zuid-Afrika en Brazilië. Want van elk verkocht boek gaat één euro daarheen.
De auteurs zijn zelf al geruime tijd ondernemer. Zij hebben allebei
een bedrijf voor PR en (Marketing)communicatie. Daarnaast hebben ze een passie voor schrijven. Ook zij joegen hun droom, het schrijven van dit boek, achterna. Ze wilden zichtbaar maken dat veel mensen, ook in tijden van crisis, onverstoorbaar blijven ondernemen. Met misschien nog wel meer passie dan voorheen. En ze wilden anderen die – soms vanwege ontslag door diezelfde crisis – voor zichzelf willen beginnen, inspireren. De ondernemers uit het boek komen niet alleen uit Nederland maar ook uit Iran, Colombia, Portugal, Marokko en de Antillen.
Marloes en Bram schreven het boek in vijf weken. Want na de eerste week kregen ze het aanbod om het te lanceren tijdens de uitreiking van de Groninger Ondernemingsprijs in de Martiniplaza op 1 oktober. Het boek is enthousiast ontvangen en wordt goed verkocht. Dat is mooi, want zo werken zij ook mee aan de dromen van anderen. Van elk verkocht boek gaat 1 euro in een potje. Die opbrengst gaat naar maatschappelijke projecten van twee ondernemers uit het boek: ondersteuning van verstandelijk gehandicapten in Brazilië van Linda Bosker van Passion for Soap en dakloze aidswezen in Zuid-Afrika van Patrick van Sluis van Pat’s Wine&Whisky.
Het boek kwam tot stand met subsidie van de gemeente Groningen, de provincie Groningen en Qredits microkredieten.