Innovatie
It Swings begint met nieuwe campagne it-sector voor Groningen
Het platform It Swings in Groningen start van de zomer een nieuwe promotiecampagne. Waar de afgelopen twee jaar met de spraakmakende reclamecampagne in de Randstad it’ers naar het Noorden werden gelokt, wordt nu juist gepoogd bedrijven hierheen te halen om die it’ers ook een werkplek te bieden.
Leestijd: 1 minuut
De nadruk komt in de nieuwe campagne te liggen op het belang van it in Groningen voor heel Nederland. “We laten zien hoe Groningen helpt om Nederland draaiende te houden”, zegt Van der Graaf. “Er komen films met bijvoorbeeld de Gasunie, Essent of de RDW (Rijksdienst voor het Wegverkeer). Een van de ideeën is een filmpje, Carwars; een complete chaos van losgeslagen auto’s. De boodschap is dat die chaos niet is ontstaan doordat een it’er bij RDW zijn werk goed heeft gedaan.”Het budget voor de campagne is dit keer minimaal € 250.000. Dit bedrag is vergelijkbaar met de budgets voor de vorige campagnes. Er zouden toezeggingen zijn van zes grotere bedrijven die goed zijn voor de hoofdmoot van de kosten. De gemeente Groningen draagt ook bij.De deelnemende bedrijven hebben na de grote klappen in de sector na 11 september vorig jaar wel even overwogen het vervolg van de campagne stop te zetten. De campagne van vorig jaar leverde tientallen sollicitanten op, maar daar waren geen vacatures meer voor.