Innovatie

Reclamebureau Dizain ontwikkelde vernieuwende website

Reclamebureau Dizain uit Groningen verzorgde de introductie enmerkpositionering van het nieuwe woonconcept Arqin in Heerenveen. Centraal daarin staat de website www.arqin.nl die half juni online ging. De websitevolgt niet de in de woningbranche gehanteerde productgerichte indeling inhuren en wonen, maar ‘stelt de vraagpatronen van klanten centraal’


Leestijd: 1 minuut

Arqin komt voort uit de Bouwcorporatie Heerenveen. De nieuwe naamsymboliseert een nieuwe organisatie met nieuwe producten en diensten. Waarde Bouwcorporatie vooral aandacht had voor huurwoningen, is Arqin gericht opbewoners, woonwensen en woonkwaliteit: van huurders én kopers. Die omslagvan productgericht naar klantgericht is ook de basis van de website.De site biedt daarom niet de traditionele productgerichte indeling in hurenen kopen, maar is opgezet vanuit vraagpatronen van klanten. Dizain-directeurOane Hettema: ³Er zijn drie momenten waarop je logischerwijs de sitebezoekt: wanneer je een woning zoekt, wanneer je je woongemak wiltuitbreiden en wanneer je wilt verhuizen. Bij elk van die drie momenten hebje andere vragen. Iemand die een woning zoekt wil bijvoorbeeld weten welkewoningen er zijn en of hij ze kan betalen, iemand die extra woongemak zoekt,wil weten of hij zijn onderhoud kan uitbesteden en hoe hij zijn huis kanbeveiligen. En iemand die wil verhuizen wil bijvoorbeeld weten hoe het zitmet de aansluiting van gas en licht en waar hij een verhuiswagen kan huren.Op de overzichtelijke homepage kies je als bezoeker direct de vraag die jebeantwoord wilt hebben.²Dizain ontwierp niet alleen de informatiestructuur, maar verzorgde ook hetontwerp, de bouw en de content van de website. Een door Dizain ontwikkeldgebruiksvriendelijk Content Management Systeem maakt het voorArqin-medewerkers gemakkelijk om de site aan te passen en het woningaanbodvan Arqin actueel te houden.Dizain is een eigentijds en eigenwijs Gronings reclamebureau met eenduidelijke visie op marketing- en communicatieconcepten. Het reclamebureauheeft onder meer uitgebreide kennis en expertise in huis op het gebied vanwebsite-ontwikkeling, Content Management Systemen en databasekoppelingen.Bij Dizain werken negen mensen. www.dizain.nl