Innovatie

‘Solliciteren vaker digitaal’

Kranten zullen de komende tijd minder personeelsadvertenties krijgen aangeboden. De advertenties die ze wel krijgen zijn kleiner en worden minder vaak geplaatst. De online vacaturebanken lijken niet te worden getroffen door de bezuinigingen. Dat blijkt uit een onderzoek van Joris Bruinsma, student Commerciële Economie aan de Hanzehogeschool.


Leestijd: < 1 minuut

De online vacaturebanken bieden een aantrekkelijk alternatief voor adverteren in de krant. Bruinsma verwacht dan ook dat internet de rol van gedrukte media steeds meer overneemt.Bedrijven maken niet alleen vaker gebruik van vacaturebanken, ook de eigen website wordt vaker gebruikt om personeel te werven. De lage kosten van internet, de snelheid en het gemak zijn voor bedrijven belangrijke redenen om op internetwerving over te gaan.Volgens Bruinsma had in september 2002 73.6 procent van de bedrijven wel eens een vacature geplaatst op internet. Een half jaar eerder was dat nog 69 procent.