Innovatie
Surfze.nl: Groningse Buyways bedenkt uniek zoeksysteem
Nederlanders wensen het elkaar toe: smakelijk eten (eet ze), een goede nachtrust (slaap ze) of een plezierige werkdag (werk ze). Op basis hiervan is onlangs het internetconcept Surfze.nl van start gegaan. Het principe is eenvoudig: een internetgebruiker bedenkt de ik-vorm van een werkwoord waarover men informatie wenst, plakt hieraan “ze” en de gezochte gegevens zijn gevonden.
Leestijd: 1 minuut
In tegenstelling tot bestaande startpagina’s biedt Surfze.nl links op basis van kwaliteit in plaats van kwantiteit. Gekozen is voor een opzet die voor bezoekers gebruiksvriendelijk werkt. Een bezoeker vindt per site ongeveer 25 links met een duidelijke beschrijving. Criteria bij deze links zijn onder meer of de site een landelijk karakter heeft en of deze interessante, wisselende informatie biedt. Naast kwaliteitslinks biedt Surfze.nl extra faciliteiten als een Surfze-zoekmachine, zoekmogelijkheden op categorie, een interactieve agenda en bevat elke website een forum.De publiekscampagne is ongeveer 10 dagen geleden gestart en afgaande op de eerste resultaten krijgt Surfze.nl over de maand april 100.000 pageviews.Surfze.nl is een initiatief van BuyWays, een jong Groninger internetbedrijf dat is gespecialiseerd in webmarketing (internetstrategie) en internettechnologie. Surfze.nl is een etalageproject dat BuyWays inzicht geeft in het analyseren en kanaliseren van bezoekersstromen. Het bedrijf is ruim 2 jaar geleden gestart met webmarketing-research en behoort landelijk tot de top 3 van dit soort bedrijven. BuyWays telt nu ongeveer 25 medewerkers.