Innovatie
Website Hanzehogeschool Groningen flink vernieuwd
De website van de Hanzehogeschool Groningen heeft een fikse opknapbeurt gekregen.
Leestijd: 1 minuut
Dat is gedaan door het Groningse internetbedrijf The Factor E. De grootste HBO instelling in Groningen en omstreken beschikt met meer dan4.000 pagina’s dankzij de vernieuwing nu over een uitgebreide website. Toch vindt de bezoekergemakkelijk zijn weg. De inrichting en vormgeving van de navigatie is bijdeze website dan ook een uitdaging geweest. Overal op de website kan men vandoelgroep wisselen en krijgt de bezoeker een doelgroepspecifiek menu.Uniek vertrekpunt was, zo vertelt Marc Schipperheyn, Technisch Directeur van The Tactor E, het feit dat er reeds een totaal communicatieplan wasdat is gerealiseerd was door een extern communicatiebureau. ‘Dit plan boodeen sterk uitgangspunt voor een krachtige vertaling naar het web en leiddetot een interessante wisselwerking tussen on-line en off-line communicatie’. De website kenmerkt zich volgens hem door een uniform doorgevoerd, strak ontwerp en eenhoge mate van navigeerbaarheid. ‘Key triggers’ zijn onder andere deStudiekiezer, die de aankomende student op ludieke wijze van een persoonlijkadvies voorziet.De Hanzehogeschool website is gerealiseerd met Microsoft Content ManagementServer. ‘Deze op ASP gebaseerde oplossing heeft ons in staat gesteld ombinnen een tijdsbestek van enkele zomermaanden de basis te leggen voor eenenorme website’, aldus Schipperheyn