De trein zou ‘s ochtends om 05.30 uit Groningen moeten vertrekken en rond 10.40 aankomen op Gare du Nord in Parijs. Om 19.15 moet er dan vanuit Parijs een trein terug gaan rijden, die rond 00.30 in Groningen aankomt. Onderweg stopt de trein volgens de plannen in Zwolle, Almere, Amsterdam, Schiphol, Rotterdam, Antwerpen en Brussel. Wat een kaartje voor de trein moet gaan kosten, is nog niet bekend.
Arriva maakt de plannen donderdag bekend, ruim voor de startdatum van de verbinding. Dat heeft volgens de vervoerder te maken met het voornemen van de Nederlandse overheid om het internationale spoor de komende jaren onderdeel te maken van het Nederlandse hoofdrailnet. Om te voorkomen dat de ruimte voor extra internationale verbindingen beperkt wordt, maakt Arriva nu haar plannen bekend.
Meer plannen voor internationale treinen
In de toekomst wil Arriva meer aanvragen doen voor treinverkeer vanuit verschillende Nederlandse regio’s naar bijvoorbeeld Belgische en Franse steden. Arriva roept overheden in alle Europese landen op om de markt niet te belemmeren. Alleen zo kan toegewerkt worden naar een dekkend internationaal treinennetwerk met meer en vaker treinen voor reizigers.