Nieuws

De nieuwe GROC valt weer op de mat

Zo’n 11.000 ondernemers in de gemeente Groningen vinden een deze dagen de nieuwste Groninger Ondernemers Courant (GROC) weer op de mat. In deze editie onder andere een interview met Wies van ’t Slot van het succesvolle online uitzendbureau 365Werk en de carrièreswitch van Sil Doeksen, die de horeca verruilde voor de gemeente. En wist je dat het populaire en hippe tassenmerk Sticky Lemon – kleurrijke tassen die zelfs verkocht worden door het MoMA in New York – een oer-Gronings merk is?


Leestijd: 2 minuten

Verder een podium voor drie Groningse startups die komende zomer op The Next Web Conference in Amsterdam Groningen gaan vertegenwoordigen: GoReply, Slim Stampen en Naya. Stuk voor stuk veelbelovende startups die klaar zijn voor een internationale doorbraak.  “Het is leuk om vanuit Groningen de wereld te bedienen”, vindt Reinier de Jonge van GoReply.

Harry Ploeg van Scholma Print & Media en Santiago Kuipers van Royal Hoitsema Labels vertellen over hun prille en innige samenwerking: sinds kort zitten ze samen onder één dak. Nee, géén fusie. “Onze namen willen we niet verliezen. Maar juist behouden voor de toekomst.”


Harry Ploeg van Scholma Print & Media en Santiago Kuipers van Royal Hoitsema Labels vertellen over hun prille en innige samenwerking: sinds kort zitten ze samen onder één dak. Nee, géén fusie. “Onze namen willen we niet verliezen. Maar juist behouden voor de toekomst.”

Doemscenario

Niet te missen is natuurlijk Operatie Ring Zuid die 22 maart van start gaat. In de krant niet alleen de vijf fases van de mega-operatie maar ook een artikel over het doemscenario van de Groningse verkeersspecialisten: een gridlock. In dat geval staat het verkeer urenlang vast, zonder ook maar een meter vooruit te komen.

Nieuwe buren

Ook aandacht voor de Zernike Campus, waar aankomende zomer voor het eerste studenten komen te wonen. Brigitte Hofstee, eigenaar van Brasserie Zernike, ziet het wel zitten. Ze overweegt zelfs de openingstijden van haar brasserie te verruimen en verheugt zich op de reuring die de nieuwe bewoners ongetwijfeld met zich mee zullen brengen.

Nog meer culinairs: een interview met Janick en Leonie Niemeijer, van het (bijna) splinternieuwe restaurant Niemeijer in de binnenstad van Groningen. Het restaurant is nog maar relatief kort open maar heeft nu al een vermelding in de Gault&Millau-gids te pakken.

Volop aandacht voor duurzaamheid is er ook: van het regenwater waarmee ruiten en gevels worden schoongemaakt tot het ‘groene’ Hotel Watertoren West en het kersverse loket GROENN, waar organisatoren van events en festivals terecht kunnen voor tips en adviezen.

Wil je de krant in het vervolg zelf ontvangen, vul dan het formulier in de roze balk op de homepage van de GROC in. De krant wordt vier keer per jaar gratis verspreid.