Het winkelend publiek kan die dag meedingen naar een groot pakket aan prijzen zoals een romantisch diner voor twee bij Amari, een Nike-joggingpak, een rugtas van Pim’s Fietsen, latte artworkshops bij Kaldi, lunchbonnen bij Lunch en Lavazza en Amari, keuzemenu’s bij McDonalds, borrelpakket bij de Groninger Kaasboetiek en cadeaupakketjes van Albert Heijn.
Met de actie wil de Westerhaven zich op de kaart zetten als ‘meest gezellige, kwalitatieve en afwisselende winkelgebied in de stad Groningen.’ De organisatoren van de actie omschrijven de Westerhaven als ‘mooi, veilig en gezellig winkelgebied, samen met de Westerkade, A-weg en A-straat, waar altijd wel iets te doen is.’
Daarvoor staat het voor het komend jaar een heel pallet aan wekelijkse en maandelijkse activiteiten gepland met als kers op de taart de later dit jaar te realiseren kindvriendelijke vergroening (speel- en zitgelegenheid en planten/struikjes) en de unieke fietsenstalling die op de plaats van het oude Stripmuseum komt.