Economie

Groot marketing congres op 26 april in MartiniPlaza Groningen gewijd aan ‘overdaad aan content’

Voor de 33ste keer is Groningen deze maand hét centrum voor alle betrokkenen bij professionele marketing. Dinsdag 26 april begint dan de jaarlijkse MARUG-marketing conferentie, een evenement georganiseerd door studenten marketing aan de Rijksuniversiteit Groningen. “Hoe val je als marketeer nog op, in deze tijden, waarin zóveel content wordt geproduceerd dat niemand het allemaal nog tot zich kan nemen?’, is het thema van het congres.


Leestijd: 2 minuten

Groot marketing congres op 26 april in MartiniPlaza Groningen gewijd aan ‘overdaad aan content’
Groot marketing congres op 26 april in MartiniPlaza Groningen gewijd aan ‘overdaad aan content’

We leven momenteel in een tsunami van non-stop content, waar elke dag meer content wordt gepubliceerd dan dat er mensen zijn om het te consumeren. Deze overvloed van content, ook wel de content-shock genoemd, het heeft als gevolg dat consumenten hun aandacht selectiever en zorgvuldiger moeten verdelen. We hebben niet de tijd noch het geduld om alles te lezen. Kortom: onze aandacht is een schaars goed geworden.

Er wordt dus meer content geproduceerd, terwijl consumenten minder aandacht hebben. Dit zorgt ervoor dat marketeers voor de grootste uitdaging staan op dit moment: hoe val je nog op en krijg je de aandacht van je doelgroep in een wereld waarin we omkomen in content? Mensgerichte marketing is nu belangrijker dan ooit tevoren. De focus moet liggen op het creëren van een menselijke connectie. Aandacht krijgen door aandacht te geven; dat is de basis van mensgerichte marketing.

Op 26 april 2022 zult u alles te weten komen over de kracht van menselijke connectie tijdens de 33e MARUG Marketing Conference, partner van het Groningen Digital Business Centre: ‘The Power of Human Connection: Get Attention, by Giving attention’

De MARUG Marketing Conference is het grootste professionele studenten marketingcongres van Nederland en wordt jaarlijks door vele ervaren marketeers bezocht. Gedurende de dag zal u 4 lezingen krijgen, onder andere van een academische spreker die u zal vertellen over de neuromarketing achter het fenomeen ‘content-shock’. Daarnaast zullen er sprekers komen van 3 verschillende bedrijven die u meenemen in hun ervaring omtrent de drie verschillende subthema’s: Get Noticed, Act Human, en Know your Purpose.

De dag biedt ook de gelegenheid om uw sociale en professionele netwerk uit te breiden door middel van een interessante workshop voor bedrijfsdeelnemers. Dit is een interactieve sessie waarbij een partner een interessante case presenteert om u meer kennis op te laten doen over een specifiek marketing onderwerp, met betrekking op het thema. De dag zal worden geleid door Özcan Akyol, een Nederlandse schrijver, columnist en televisiepresentator. Naast zijn literaire werk is of was hij columnist voor een combinatie van het Algemeen Dagblad en zeven regionale dagbladen, VARAgids, Nieuwe Revu en Helden. Het congres zal worden afgesloten met een netwerkborrel.

Meer informatie en aanmelding: klik hier