Al bijna dertig jaar werkt Liesbeth nu in de kledingbranche. In 2000 nam ze de kinderkledingwinkel Bubbels over. Het was haar eerste winkel en tot 2014 runde ze de zaak met veel plezier. Vanwege de hoge huren moest ze uiteindelijk de zaak sluiten. Daarna werkte ze onder andere in Sissyboy en Derksen en Derksen. “Allemaal superleuk, maar ik miste de uitdaging.”
Dus begon ze, net voor de lockdown, met haar webshop voor dameskleding. Het liefst wilde ze naast een webshop ook nog een leuk winkelpandje. En nou deed het zich voor dat ze tijdens de lockdown regelmatig een kopje koffie en een donut kocht bij The Donut Company in de Oude Kijk in ‘t Jatstraat. “Ik dacht steeds: ‘wat een leuk pandje, je zal er maar in zitten.’”
Donuts en mode
Dus stuurde ze een mailtje naar de eigenaar. Die stond ervoor open dat ze met een kledingrek bij de donutzaak inkwam. Ze noemden het Fashion & Food. Tussen de tafeltjes en stoeltjes stond eerst dat ene rekje met kleding, en al gauw twee, drie. Klanten die een donut kwamen eten, konden gelijk snuffelen tussen nieuwste items. Uiteindelijk stopte The Donut Company, maar Liesbeth ging door.
Liesbeth besloot het pand weer met iemand anders te delen. Dat werd Lisanne met haar sieradenwinkel À La Lies. Het zorgt voor een fleurig geheel. Goudkleurige kettinkjes, oorbellen en armbandjes, tussen de rokjes, tassen, pantalons en truien.
Gezelligheid
Voor Liesbeth is het ideaal om de winkel te delen met een andere ondernemer, met name vanwege de hoge huren in de binnenstad. Maar ook voor de gezelligheid. En als Liesbeth even niet in de winkel staat, is Lisanne er wel. En andersom. “Je moet wel flexibel zijn, maar dat gaat bij ons supergoed.” En volgens Liesbeth passen hun stijlen goed bij elkaar. “We vullen elkaar goed aan.”
Sinds kort is Liesbeth ook weer lid van de Groningen City Club. Eerder was ze dat ook al, met Bubbels. “Door lid te zijn blijf je goed op de hoogte van alles wat er speelt in de binnenstad en bij andere ondernemers.” Daarnaast is ze blij met de dingen die de GCC organiseert en regelt, zoals de Kerstverlichting in de straat, de versiering, maar ook Wintergoud en Winterstad.
“Het ondernemen in de binnenstad wordt steeds beter”, zegt Liesbeth. Mede dankzij de Groningen City Club, volgens haar. De evenementen en de kwesties waar de GCC zich voor inzet maken het voor haar goed toeven. En als het aan haar ligt, gaat ze nog lang door. “Ik geniet van het contact met de klanten, en het trotse gevoel als een nieuw idee goed aanslaat.”
Dit artikel staat ook in de Cityscoop, een uitgave van de Groningen City Club




